Sektionsleder til Borgmester- og Magistratssekretariatet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Om jobbet:
Vil du være med til at understøtte borgmester og stadsdirektør i den administrative og politiske ledelse af Aarhus Kommune? Trives du med skiftende opgaver, høj dynamik og bliver du udfordret af tanken om at stå i spidsen for opgaveløsningen helt tæt på topledelsen i Danmarks næststørste by? Så er det måske dig, vi søger.

Vi søger en sektionsleder til Borgmester- og Magistratssekretariatet. Sekretariatets ene hovedopgave er sekretariatsbetjening af borgmester og stadsdirektør - med alt fra mødeplanlægning, mødemateriale og strategiske oplæg. Den anden hovedopgave er at betjene Økonomiudvalg og Magistrat, samt sikre gode sagsforløb og koordinere på tværs af Borgmesterens Afdeling og resten af Aarhus Kommune.

Du får personaleansvar for sekretariatets syv ansatte, inkl. en praktikant, men du skal også være klar til selv at tage del i opgaveløsningen og bidrage til en bred vifte af opgaver som koordinering af sager og mødeindhold, bistand til sagsbehandling, analyser og daglige ad hoc-opgaver. Vi ser dig i rollen som spillende træner.

Det er vigtigt, at du har blik for sammenhænge, perspektiv og helhed, og det er en fordel at have erfaring fra en politisk ledet organisation. Du skal være velstruktureret, løsningsorienteret - og være “afsluttertypen” - nærmere end idémageren. Du skal være god til at læse de organisatoriske behov og sikre gode processer, hvor de relevante afdelinger og kompetencer bliver sat i spil. Du skal være i stand til hurtigt at sætte dig ind i komplekse sager – og evne at trække de vigtigste ting frem og præsentere dem på en kort og præcis måde.

Borgmesterens Afdeling skal hjælpe Magistraten og byrådet med at udvikle Aarhus som by og Aarhus Kommune som organisation. Det skal blandt andet ske ved at ‘gøre politik muligt’, og borgmester- og magistratssekretariatet får en afgørende rolle i at sikre velbelyste beslutningsgrundlag, veltilrettelagte processer og vilkår for at understøtte det politiske arbejde i Aarhus Byråd.

Du får en arbejdsdag præget af vekslende opgaver og skiftende dagsordener, og kommer til at indgå i et uformelt, men resultatorienteret miljø med let til smil, hurtige replikker, dynamiske dage og engagerede kolleger. Samtidig vil du indgå i tæt samarbejde med de øvrige afdelinger og kontorer i Borgmesterens Afdeling og de øvrige magistratsafdelinger i Aarhus Kommune.

 Opgaver: 

  • Personaleansvar for sekretariatets medarbejdere, heriblandt daglig ledelse, sparring og udvikling
  • Sekretariatsbetjening af borgmester, herunder forberedelse af møder, kvalitetssikring af mødemateriale og opfølgning
  • Sekretariatsbetjening af stadsdirektør, herunder mødeplanlægning for Borgmesterens Afdelings chefteam og lederforum samt møder i kommunens direktørgruppe og øverste strategiske ledelse
  • Udarbejde oplæg, notater, redegørelser og analyser til brug for stadsdirektøren, borgmesteren og afdelingens øvrige ledelse
  • Understøtte implementeringen af byrådets ønsker og visioner i samarbejde med relevante samarbejdspartnere på eller uden for rådhuset
  • Koordinering af sagsflow og mødemateriale til magistrat og økonomiudvalg - og sikring af sammenhæng mellem den administrative og politiske sagsbehandling

Din profil:
Du har viden om og interesse for kommunale forhold og politik, analytisk sans, forstår at sætte din viden i spil i forhold til dine opgaver, og du trives med at samarbejde med mange mennesker på alle niveauer.

Du er god til at holde overblik og prioritere opgaverne i en travl og dynamisk hverdag, samt god til at få andres kompetencer sat i spil.

Du har sandsynligvis en samfundsmæssig vinkel på dit studie og et par års relevant erfaring fra lignende stilling.

Du må gerne have erfaring med ledelse i en politisk ledet organisation. Det kan dog også være dit første lederjob, hvis du hviler godt i en erfaring fra arbejdet med ledelsesbetjening i en politisk styret organisation. Det er vigtigt, at du trives med at dele dit ledelsesrum med andre.

Vi forestiller os at: 

  • Du har en relevant akademisk uddannelse 
  • Du har en dynamisk ledelsesprofil, sætter klare rammer for opgaveløsningen og motiverer, inddrager og udvikler sekretariatets medarbejdere 
  • Du har interesse for og viden om kommunale forhold 
  • Du er engageret, ansvarlig og initiativrig 
  • Du er systematisk, struktureret og vedholdende i at få ting gennemført
  • Du trives med samarbejde på mange planer i en stor organisation
  • Du er klar på, at stillingen kan indebære deltagelse i møder på forskellige tidspunkter
  • Du har gode kommunikationsevner og sans for politisk kommunikation


Derfor skal du vælge os:
Du får: 

  • Et attraktivt lederjob helt tæt på beslutningerne i landets næststørste kommune
  • Udfordringer og ansvar 
  • Et dynamisk og afvekslende arbejdsliv, hvor du kan gøre en forskel 

Borgmesterens Afdeling varetager de centrale opgaver i Aarhus Kommune inden for politisk betjening, økonomi, HR, jura, it, integration samt erhvervsudvikling.
 

Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
  
Ugentligt timetal: 37

Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til forvaltningschef, Lise Uhre Pless, på tlf. 30 52 04 05, tirsdag den 30. maj i tidsrummet kl. 9.30-11.00 eller tirsdag den 6. juni mellem kl. 9.00-10.30.

Ansøgning
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Søg job” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Kopi af eksamensbevis og evt. udtalelser fra tidligere ansættelser skal vedlægges.

Ansøgningsfrist: den 11. juni. kl. 23.59. Den 12. juni udvælger vi de kandidater, vi inviterer til samtale. Første samtale afholdes den 15. juni. Der vil være en personlighedstest inden anden samtalerunde, som finder sted enten den 21. eller 22. juni. Anden samtale afholdes den 23. juni, og der vil være en case-opgave inden samtalen.

Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.

Om os
Vil du vide mere om Borgmesterens Afdeling, så se her: Borgmesterens Afdeling (aarhus.dk)


Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Rådhuspladsen 2, 8000 Aarhus C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/sektionsleder-til-borgmester-og-magistratssekretariatet/o8m872/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835989

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet