BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi glæder os til at byde en ny lederkollega velkommen i Kolt–Hasselager Dagtilbud. Det vigtigste for os er, at du har lyst til ledelse og har motivation til at holde fast - også, når det bliver svært. Vi står klar med et team af engagerede ledere, der vil hjælpe dig godt i gang, og som vil gøre alt for at hjælpe dig til at blive lige den dygtige leder, du har ambitioner om at være.
Brænder du for de 0-6-årige børns læringsmiljøer? Er du den, der kan facilitere og understøtte, at vi i højere grad skaber brede børnefællesskaber med deltagelsesmuligheder for alle børn? Så har vi rammerne i Universet; en kompetent og engageret personalegruppe, søde børn og familier og et lederteam i Kolt-Hasselager dagtilbud, der støtter og inspirerer hinanden.
Universet er pr. 1/8-2024 normeret til 40 børnehavebørn og 24 vuggestuebørn. I dagligdagen lægges der vægt på en tydelig struktur for at skabe overblik for alle børn – dette primært via genkendelige rutiner og visuel understøttelse. I børnehaven er der flere børn, der sikres en særlig tilrettelagt pædagogisk indsats. Vi har et tæt samarbejde med pædagogisk fagkonsulent, psykolog, tale-høre konsulent samt andre, der kan understøtte med specialviden. Vi arbejder bevidst med bredere børnefællesskaber, hvor de pædagogiske læringsmiljøer tilrettelægges, så de tilgodeser alle børn.
Der er ca. 14 ansatte – pædagoger, pædagogiske assistent og medhjælpere. I personalegruppen søger de sparring og støtte hos hinanden og naturligvis også hos den pædagogiske leder. I løbet af de sidste par år er der kommet flere nye ansatte, og personalet står nu et sted, hvor der opleves fælles retning og psykologisk tryghed på arbejdspladsen. Personalegruppen agerer handlekraftig i hverdagen og bidrager aktivt med ideer og ønsker til udvikling af den pædagogiske praksis.
Forældregruppen i Universet er karakteriseret ved et højt engagement. Forældrerådet gør et stort stykke arbejde. De er aktivt både i planlægning og opgaveløsning i forhold til diverse arrangementer.
Universet er en del af Kolt-Hasselager Dagtilbud, som også har syv andre integrerede institutioner og en dagpleje med 8 dagplejere. Vi er otte pædagogiske ledere og en dagtilbudsleder. Lederteamet er kendetegnet ved, at vi går konstruktivt til opgaven, tager lederskab og giver følgeskab, bakker op, står til rådighed og hjælper hinanden. Vi er optaget af faglig ledelse og er tro mod den politiske retning, der er sat, fx via den nationale pædagogiske læreplan og den kommunale etablering af viden fra det uvildige tilsyn, som afsæt for vores fremadrettede fokus og ledelse. Vi gør os umage for at skabe den røde tråd og skabe sammenhænge i vores pædagogiske hverdag – altid med børnene og deres trivsel og udvikling i centrum. Dagtilbuddets værdi kredser omkring spørgsmålet: ”Hvad gavner det barnet?”
Ligeledes bliver du en del af ’det store fællesskab’ i Børn og Unge, hvor vi arbejder inden for en fælles og forpligtende ramme, som blandt andet tager udgangspunkt i ”Dagtilbud for alle.”
Om jobbet
Som pædagogisk leder har du ansvaret for den pædagogiske praksis i institutionen. Din primære opgave er at skabe rammer og forudsætninger for det pædagogiske arbejde med børnene gennem klare mål, organisering af arbejdet og faglig sparring og feedback til dine medarbejdere.
- Du skal stå i spidsen for en tydelig sammenhæng mellem de pædagogiske målsætninger og den daglige praksis med fagligheden og børnene i fokus. Vi er i fuld gang, som det første dagtilbud i B&U med ”Dagtilbud for alle” - en indsats med fokus på medarbejderens positionering i og stilladsering af det relationelle arbejde med hvert enkelt barn
- Du skal lede dine medarbejdere gennem involverende processer, fælles læring og udvikling – og gennem individuel feedback og sparring
- Du skal skabe struktur i hverdagen ud fra en velfungerende mødeplan og effektiv koordinering af opgaver med blik for husets samlede ressourcer og sikre stabil drift
- Du skal samarbejde med forældre – i dagligdagen, i forældrerådet og gennem klar og tydelig information og kommunikation
- Du har ansvar for vedligeholdelse, økonomi og drift af institutionen inden for den givne ramme
Om dig
Vi håber, at du kan genkende dig selv i følgende:
- Du har en stærk pædagogisk faglighed og et tydeligt børnesyn, som du kan omsætte i ledelse og udvikling af den pædagogiske praksis – med afsæt i det gode, vi allerede gør
- Du er involverende og lyttende – en, der samler, skaber konsensus og følgeskab
- Du er tydelig og kommunikerende – kan sætte og fastholde en fælles retning – også i modvind
- Du er synlig og nærværende – møder andre i øjenhøjde – skaber tillid
- Du er struktureret, kan skabe systematik og overblik - i driften og i egne opgaver
Krav til stillingen
Du er pædagogisk uddannet og fagligt velfunderet med erfaring inden for 0-6 års området.
Du har ledelseserfaring. Alternativt har du længerevarende erfaring med ledelsesprocesser, der giver dig potentialet til at træde ind i lederrollen, fx som vejleder, fagligt fyrtårn, konsulent eller lignende.
Du har en lederuddannelse eller lyst til at gå i gang med en.
Du kender til eller kan nemt tilegne dig viden om digitale værktøjer og kan understøtte den digitale strategi, hvor medarbejderne skal arbejde med Aula, SharePoint, Chromebook og Outlook.
Læs mere om os
Læs mere om os: https://kolthasselagerdagtilbud.aarhus.dk/
Dagtilbud: Det Vi Gør (aarhus.dk)
Børn og Ungepolitikken: Børne- og ungepolitik (aarhus.dk)
Bredere børnefællesskaber: Bredere børnefællesskaber (aarhus.dk)
Stærkere læringsfællesskaber: Stærkere Læringsfællesskaber (aarhus.dk)
Ledelse: Ledelse (aarhus.dk)
Hvis du vil vide mere
Har du spørgsmål til stillingen, kan du kontakte dagtilbudsleder Mette Steen på tlf. nr. 2053 3798.
Løn og ansættelse
Der er tale om en fuldtidsstilling, hvor du er ansat uden højeste arbejdstid.
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst og lokallønsaftale indgået med den forhandlingsberettigede faglige organisation. Herudover er der jf. lokallønsaftalen kvalifikationstillæg for specifikke uddannelser.
Der indhentes børneattest samt straffeattest.
Vi håber, at du kan starte den 1.8.2024.
Ansøgning
Vi glæder os til at høre fra dig! Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk senest den 16.6. Den 17.6 udvælger vi de kandidater, vi inviterer til samtale. Første samtalerunde afholdes den 20.6 om eftermiddagen. Der vil blive brugt færdighedstest samt personlighedstest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Test, testinterview og referencer vil foregå den 24.6 og aftales med HR-konsulenten. Anden samtalerunde afholdes den 27.6 om eftermiddagen.
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads, hvor 28.000 professionelle og passionerede kollegaer hver dag arbejder for at gøre visioner til virkelighed og skabe værdi for borgere og samfundet omkring os. Vi er en arbejdsplads, der vægter faglighed og samarbejde højt og vi tror på, at vores forskelligheder er med til at gøre Aarhus for en god by for alle.
Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Kolt Østerparken 21A, 8361 Hasselager
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6060091